onsdag 14 maj 2008

Sicken eftermiddag.

Foto: LF


Då har ett år som klassföräldrar gått. Nya valdes ikväll. Tänk, till hösten börjar våran "pluttefis" i ettan!


Det var dramatik strax innan föräldrarmötet. Höll på att komma försent och jag stod för fikat! Det tjöt och tutade förbi här och jag vet inte hur många uttryckningsfordon det var?Rätt var det är hör jag grannen - DET BRINNER!
Sprang ut på balkongen och fick syn på denna tjocka vidriga rök...mitt hjärta slog hårt och min enda tanke va: måtte det inte vara ett hus. Och att ingen kommer till skada! Det va en gammal lada som brann. Men tydligen fanns det en del där inne som inte går att ersätta, så tråkigt! Men huvudsaken är att ingen kom till skada. Det pratas om att en av gårdens hundar sprang till skogs å jag hoppas den törs komma fram igen...mina tankar går till familjen där. Hur det än är så är bränder en tragedi! Jo, det slutade med att jag fick åka i förväg till skolan och Andreas och barnen fick komma senare. De va å kollade vart det brann för det var svårt att säga härifrån. Sen blev de nästan instängda av brandbilar o polisbil. Hm, men de slingrade sig förbi.

1 kommentar:

Anonym sa...

Imorgon kommer vi och hämtar dig för ett par dagar med gänget. Du längtar, jag längtar och de övriga längtar efter dig också. Det är som en familjeträff med en familj som håller sams och stöttar varandra i motgångar. Tillsammans är vi starka som bara den.

Mor och gubbarna

Populära inlägg