måndag 26 maj 2008

Låt bollen gå i mål.


En boll är satt i rullning. Måtte den inte bli skruvad, börja studsa eller kastad tillbaka. Nä, lugnt och fint i mål, tack...jag hoppas den gör det redan idag faktiskt. Både för mitt mående och hoppet om "de storas" förståelse och och omsorg av "de mindre".
Det var nog inte halsfluss, på tal om något annat. Bara något annat envist som härjat i halsen sen jag va i Karlskrona. Igår kväll var jag säker på att det var det, hade så ont. Och idag verkar det ha vänt igen. Inte så plågsamt att svälj längre. Och det gör man ju hur mycket som helst. Sväljer, sväljer och sväljer!
Igår såg Moa och jag en vacker liten sak! En liten, drygt en decimeter lång huggormsunge. Ljust, ljusbrun med brunt fint sicksackmönster på ryggen och gula ögon precis som på bilden. Andra huggormar jag sett har ju skiftat i färg också (fast aldrig så här ljusa) men där har sicksackmönstret alltid varit svart eller mycket mörkare. Men tror ni kameran va med? Moa fick springa snabbt, snabbt och hämta min mobil,(för digitalkameran är ju pajj) men den lille rackaren ville inte vara kvar och jag ville inte mota den som ni förstår, så det var tråkigt. Det blev ingen bild! Åh dom ögonen hade jag velat zoma in! Riktigt farliga var de fast de va så små! (Jag sitter faktiskt å håller upp fötterna nu när jag skriver det här, hahaha!)Jag gick hem å drog på mig stövlarna och gick tillbaka och letade lite men ville inte kliva runt för mycket. Hade ju inte varit roligt att trampa ihjäl den? Men en fin bukett liljekonvaljer med skogsviol blev med hem. Den var till svärmor från Andreas. Han bad mig. Och han tvättade min bil så jag tyckte det var ett bra "byte".

1 kommentar:

Anonym sa...

Du och dina djur*L*

Populära inlägg