onsdag 14 maj 2008

Otillåten gäst kom inatt. Igen.

Den här friveckan har varit så skön att ha. Den har räckt länge på något vis.
Inatt fick jag stänga så kattluckan inte kunde öppnas för den obehöriga svarta katten. Han har kommit in förr. Kl tolv inatt hörde jag Jörgen fräsa o morra i hallen. Jag knackar till på rutan och får se den svarta springa iväg runt knuten vid boden. Jag vill inte ha honom här och det blir slagsmål inne, usch. Harry tål dom och han vet ändå vart han hör hemma. Han är bara här och sover och tar sig en munsbit ibland...faaast jag brukar inte tillåta andra katter, men med Harry är det på nåt annat vis Mina bråkar inte med honom och han stör inte heller. Märks knappt. Rätt vad det är kommer han någonstans ifrån, sträcker på sig, säger hej och går hem...

Inga kommentarer:

Populära inlägg