lördag 3 maj 2008

Dyra Lypsyl!

Så här är det. Jag har bestämt mig nu! Alla dumma laster ska övervinnas och försvinna. Ett av problemen är att jag kan inte gå in i en affär och bara köpa det jag "måste" ha. Som idag då. Skulle in på Maxi och plocka ut pengar och köpa lypsyl, helt vanliga Niveas. 200 spänn. Det var dyra läppmjukgöringsgrejjer det! Naturligtvis var det inte dom som kostade! Vad fick jag med mig mera då? En blomma till köksfönstret, pryder visserligen sin plats men inte nödvändig just nu. En bra salva till min gubbes mekarhänder, som han naturligtvis inte kan använda för den tränger inte in (Helosan) så den tar jag själver. En pumpflaska med tvål och slutligen en barnlypsyl till Moa. Ja, just det, ett pkt tuggummin också! Och en colaflaska modell liten. Vad skulle jag med den till nu då? SÅ onödiga grejjer, nu får det va slut med dumheterna Linda Friman hör hon det?! Klarar du att sluta röka, snusa och hetsäta ska det väl inte vara någon match att låta bli att peta ner onödiga saker i varukorgen eller vagnen i affärerna, eller hur?

Inga kommentarer:

Populära inlägg