fredag 23 maj 2008

TÅLAMODET TRYTER!

Jag blir så trött! Här skrev jag världens inlägg nyss och det försvann i tomma intet när jag skulle lägga in det! Det handlade om läkare som har noll koll! Jag har tre barn, enligt dom! Två om de frågar mig:) -05 gjorde jag en gastroskopi. -06 om man frågar dom. Jodå, de har koll. Mina bullriga, svullna tarmar är ordentligt undersökt nu, det kan jag ta! Men den skärande smärtan som jag har stundtals på vänster sida vid naveln går de bet på! Jag köper inte att det skulle vara ärrbildningar efter att ha fått flera rullar hylspapper över magen för flera år sen. Då ska de VISA mig de ärrbildningarna! Rullar jag över på magen på nätterna(i sömnen) så vaknar jag helt kallsvettig av smärta! Ligga å läsa på mage går inte. Luta mig över något så tyngden är mot det stället är inte att tänka på heller. Det har till och med hänt att yrsel satt in om trycket mot magen blivit för stort. Byxor som går dit...icke, sa Nicke. Efter en ny gastro nästa fredag väntar en ny röntgen och det vore väl själva sjutton om de inte kan VISA vad som gör så ont! JAG GER MIG ALDRIG! DE SKA HITTA DET! Och inte komma dragandes med Mirtazapin som jag fick förra året då min sömn blev helt uppochner efter den dumma Helicobactern. (som hälsade på i magen.) Då spydde jag på nätterna också! Och det är märkligt? 2 månader efter behandlad kur mot det så fick jag gå på efterkontroll. På Labbets dator gick att läsa att den kontrollen ska tas TIDIGAST 6 månader efter behandlad kur! (Jag "snokade" inte i den, jag stod bredvid sköterskan när hon "skummade" igenom texten för hon visste inte vad hon skulle ha för rör till provet. Det kunde jag också talat om men det finns ju gränser?)
Fick igår höra (av en trevlig läkare faktiskt) att jag är förvånadsvärt insatt i vad som gjorts och inte gjorts med mig genom åren. Varför skulle jag INTE ha KOLL? Vet att det finns folk som lägger sina liv i händerna på sjukvården och det är väl inte helt fel, men det är MIN kropp, det är ju JAG som KÄNNER den BÄST! Så varför undersöka "foten" när det är magen jag har ont i? Nä, inte riktigt så, men ska det va så svårt att hitta felet när jag kan precisera vart det är? Men som jag sa: JAG GER MIG ICKE! Fast det tar på psyket det här...är faktiskt helt slut!

Inga kommentarer:

Populära inlägg