torsdag 8 maj 2008

Jörgen!

Foton: Linda Friman.



Den snällaste katten i världen, det är nog våran Jörgen! Aldrig att han bitit ifrån när barnen varit hårdhänta eller Andreas retat honom. På sin höjd har han jamat lite klagande. EN gång har han bitit en person. Och det var Owe som faktiskt skulle "rädda" honom från Pollux en gång när de var här å hälsade på. Då flög han upp och högg Owe i hakan. Stackars båda två! Trodde Jörgen skulle dö en gång. Antingen hade han fått rejält med spö av rival eller blivit påkörd av en bil. En veckas tid låg han, flera veckor ömmade han rejält i ryggen och bakre regionen. Någon mer oaktsam i trafiken finns inte! (Min far har nitat oräkneliga gånger när han kör förbi här till sitt jobb!) Kliver bara på som om han äger marken han sätter ner tassarna på. Och det gör han ju! Vi avgudar den fromma, goa, lena, älskade katten! Benny som ni kan se nedanför detta inlägg stannar och ser sig för innan han kliver över.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jodå jag vet hur det känns att få 4hörntänder i hakan, det var mitt eget fel jag bar honom i famnen tänkte inte att han skulle hugga. Hade jag burit på armlängds avstånd hade han väl bitit i armen istället. Jag var inte poppis då kanske inte nu heller.

Populära inlägg