söndag 11 maj 2008

Kusiner.

Foton: Linda o Ida.



På förmiddagen packade jag bussen med cyklar och barn och åkte till Pauliström. Det blev en heldag med kusinerna. De cyklade och Emil och Gabriel tog en egen liten sväng på tu man hand så först fick syrran hoppa på sin cykel å kolla. Inte ett spår efter dem. Så drog Peppe iväg på fyrhjulingen och va borta en bra stund. Han hade till slut hittat dom vid butiken. Vi käkade korv och fick senare glass. Jag fick ett fotbad av söstra mi med scrub och lotion. Det va så gött och jag trodde aldrig att någon skulle kunna hålla på med min fötter. ELLER ATT NÅGON SKULLE VILJA DET! Men jag skrattade inte ihjäl mig och hon klöktes inte heller. TACK DET VA UNDERBART! Sen satt vi i solen medans barnen roade sig med allt möjligt kul. Det hände något med systern i solen tror jag för hon skulle ta ner något från torkvindan och drog helt enkelt av röret. Rakt av bara! Förhoppningsvis återgår hon till det normala när det blir molnigt igen. Men reta henne inte innan det, hahaha. Peppe och jag klurade lite med deras dator. Men det gick inget vidare. Så var det dags att åka hem men först satte sig alla ungarna på Peppes "jagvillocksåhaensån" fyrhjuling och de ville knappt kliva av sen. Moa o Emil slocknade halvvägs hem, helt färdiga. Emil höll på att glida ur både bälte och stol men jag fick tag på honom och drog försiktigt honom till rätta. Då slog han upp ögonen och sa: Vi tar en isglass när vi kommer hem? Det verkade på honom som att han inte var medveten om att han sovit.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det blev ju bra ändå ;)
Ingen som märkte att inlägget varit med om en "makeover"...

/ Jessie

Anonym sa...

Haha, det va bättre första gången. Men för att ha ett minne som jag, dvs knappt vacuum så är det helt ok! Tack igen för att du såg...

Populära inlägg