fredag 23 maj 2008

Snudd på gnällblogg nu jö!

Så är det. Känner mig febrig, övre tandraden känns "trång" på nå vis, kranen rinner, halsen svider och rösten e´tunn. Den försvinner nog snart. Då blir det lugnt här ett tag! Då får jag la gnälla här istället!? Snälla? ÄH, det är min blogg så jag gnäller hur mö ja vill! Pip och gnäll...så...färdiggnällt!
Träffade en kär f.d. arbetskamrat idag M.N och hon kände först inte igen mig. Men så fort jag kom tillräckligt nära kändes det igen och det blev stora kramen. Jag har alltid tyckt om henne. En annan gammal j.kompis va också med henne. Lika go hon! Ja, det är många år sedan vi jobbade ihop. De är i pension nu. Jag slutade nere i Nyboholm - 95, efter åtta år där...
Nu är klockan 20 och solen lyser fortfarande förföriskt. Nere sitter min lilla flicka o ser på Bee movie. Pluttefisen ska sova hos farmor inatt, för att imorgon bitti följa med farfar Kennet och Tobbe på rally i Ljungby.(tror jag att det va) Ha en bra fredagskväll nu hörrni! Själv ska jag snyta trynet och rycka upp kragen! Tja så länge...

1 kommentar:

Anonym sa...

gnäll på du. det är som du skriver idin blogg. alla vet att det är som det är i livet ibland. ut med det bara.

Populära inlägg