fredag 25 juli 2008

Smådjur o sånt!

Små djur, stora djur, insekter förutom ett par små åbäken som geting o fästing. Alla har mitt fulla intresse! Jag springer ut o in i fabriken vissa dagar. Varför? Jo men det är ju en massa "kryp" som har det bättre ute. Inne kan ju stora trucken komma å mangla dom! Eller jag! Så där jagar jag insekter av alla de slag och med kupade händer springer jag ut med dom. Inte bara det. Paddor och grodor börjar dyka upp nu också. Fåglar flyger det ibland men de är ju svårare att få tag i och ÅH vad de är stressade en del! Fy vad dåligt jag mår då...för att inte tala om när jag började köra bil. AJ va många som stryker med där!
Men igår räddade jag bara en stekel av något slag och två fjärilar. "Killen" på bilderna nedan var dock redan förlorad när jag fann den vid grinden men tog ändå hem den sen. VILKA fantastiska varelser. Vilka ögon. På huvudet sitter som en kupa av glas o där inne ser man ögonen. Så läckert. Tyvärr fick jag inte fram skiftningarna i ögonen som jag ville med kameran men om ni får möjlighet att se på en någon gång...GÖR det! För er som kanske inte ser smått så bra, använd förstoringsglas. Förresten hela kroppen på den är så sammansatt att man förundras. Och vingarna. Jaaaaa :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Linda
Var glad att du blev människa för om du blitt ex en fågel hade du svultit ihjäl på stört då du inte kunnat äta, de små gulliga krypen. Hahahahahahahah

Anonym sa...

Mina kinder hettar till...Jag äääälskar kött, dock inte insektskött;) Jädrans kluven där. Äter gärna upp djur jag älskar o ömmar för om de far illa:(

Anonym sa...

Den där sista meningen lät rå! Naturligtvis menar jag att även om jag tar djur i försvar mot plågeri å sånt tvekar jag inte att gå i affären o välja mig en saftig köttbit.

Anonym sa...

Visst är det gott med kött och korv mm men bara för att man tycker det vill man ju inte att djur ska fara illa på något vis.

Linda sa...

Nä, precis!

Populära inlägg