onsdag 18 juni 2008

Onsdagskväll.

Tror ni Sverige plockar hem denna match? Nja, jag tänker inte se efter...får ju ändå veta sen. Stod ett noll när jag gick förbi nyss. På tal om något annat:
Emil slängde upp torraste jorden i luften förut och hela jag och min nya kamera stod mitt i dammolnet som blev. Törs knappt tala om det, men det "låter" i objektivet. Inget alarmerande mycket men tillräckligt för att jag gick i "taket" som en rytande tjur och jagade den stackars pojken ett tjugotal meter. Tur att jag inte kom ikapp kan jag säga er!( jag har blivit för stel o tung för såna små raska barnaben, svårt att erkänna men så är det!) Kameran är inte en vecka gammal ens! Tjuren lugnade sig snabbt men stod å röt och frustade bra länge. - Vaddå stå och kasta jord upp i luften?
Han fick klä av sig ute på trappan och springa upp i duschen för både ansiktet och håret va jordigt. På mig kraskade det mellan tänderna och har jordlukt i näsan fortfarande. Min "NICKE"(Nikon) blåste jag av så gott det gick. Det gick nog bra trots allt? Det märker vi...
Vad ska man hitta på i midsommar då? Det är samma visa varje år. Det bestäms i sista stund. En sak vi har är att åka till Skede hembygdspark o lyssna på morfar o Tomas när de spelar. Ta lite lotter och kolla när folk dansar runt stången. En korv med bröd. det är faktiskt rätt mysigt där. Om kameran dammat färdigt tills dess så kan det hända att någon bild hamnar här? Natti med er gott folk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att allt gick bra med "Nicke".

Anonym sa...

Morfar är n a t u r l i g t v i s min pappa o inget annat:)
Men som alla vet när man får barn blir det lätt morfar av "det".

Populära inlägg