söndag 1 juni 2008

Kaktusväder.

18 grader ute, 24 grader inne. Tror att jag lägger mig i vedboden inatt? När en sån här härlig dag ändå är slut så känner jag ett vemod så det är inte meningen att låta gnällig. Jag önskar att dagarna va längre. Det här är riktigt kaktusväder. Varmt, varmt på dagen och svalt, nästan kallt på natten. Det är perfekt förhållande det. Ska nog ställa ut min lilla samling på bänk snart. Fast inte den "ludna" saken. Den är jag rädd om o vet inte vad den tål. (Vi hade en sån när jag var liten om jag inte missminner mig?) Undrar hur den gamla novemberkaktusen mor tog över, mår? Den har följt mig sen jag flyttade hemifrån.(-88) Då hade vi haft den ett antal år innan det åsså. Och när jag lämnade den till henne förra året trodde jag allvarligt talat, att den inte skulle klara sig. Den var i ett bedrövligt skick.
Nähä, gott folk?! Nu är det dags att dra det gamla duntäcket ö huvudet och sova några timmar. Halv fem pinglar klockan och det är början på en ny arbetsperiod...natti natti!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Senaste nytt om kaktusen! Jodå, den lever och frodas. Har växt sig riktigt stor och stark och IDAG flyttade den ut under den lilla syrenen som nu börjat blomma. Nog ska den kunna hänga med i 20 år till, minst.

Anonym sa...

Fantastiskt! Tack för att du räddade den till några , kanske tjugo år till!

Populära inlägg