tisdag 17 juni 2008

Mera än Status Quo...

Tänk att någon kan förstå att man nästan blir sjuk av att se alla "motiv" och inte kunna föreviga dom!? Owe gick tio snäpp längre som tillsammans med mor skaffade mig en kamera. Och vilken KAMERA! Den släpper jag knappt när jag ska sova! Vilken gåva! Så började lördagsmorgonen i Kolbäck. Linda "tuta" och visste inte vad hon skulle ta sig till knappt...lycklig, lycklig. Biljett till Status Quo och hotell fick jag ju också! Inte nog med det! På lördagseftermiddagen var vi till djurparken(skulle bli bjuden på det med) i Furuvik. Bäst mamma står och ska betala inträdet på 310 kr kommer det en tjej med barnvagn innifrån och viftar - jag har fribiljetter här om ni vill ha?!
Vi bara glodde? Finns det såna människor på riktigt? Mor stod fortfarande med pengarna i handen och tittade omväxlande från den ena till den andra.
- Men betala inte då, här! fortsatte hon. Vi fick dem. Bara så där.
Idel leenden alltså.
När vi kommit in och gått några meter visar det sig att hon har två fribilj kvar ändå och de skulle i soptunnan tyckte hon för vad skulle hon med dom?
Jag norpade åt mig dom o sprang upp till gallret bakom biljettluckan och fick lika snopna miner som vi gett ifrån oss. Men det va en snubbe som fattade att jag menade allvar å banade sig fram och fick dom.
Gratis karusellåkning ingick också men det fick vara, hahaha, för våran del.
Förutom allt detta har maten inte kostat mig något heller. Jag har blivit bjuden på allt och kan väl inte riktigt smälta att jag är förtjänt av att bli så här bortskämd!?
Alla ord känns fjuttiga på något vis!
Innan jag lämnade K-bäck fick jag dessutom den godaste blomkålsstuvningen, som jag inte ätit på säkert tjugofem år, med potatis och stekt falukorv. Tack älskade ni, för allt!
Bilder från resan kommer snart!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Linda, min älskade "unge"
Du är värd din vikt i guld.
Vi är glada att ha kunnat förgylla din vardag lite. Lova bara nu då att vi, du och jag, åker på nästa konsert som SQ kommer att göra i Sverige (nästa år). Det löftet vill jag ha på papper eller varför inte här.Tack för en underbar helg tillsammans med dig.
Bamsekram från mor

Linda sa...

Det är lovat!

Populära inlägg