måndag 9 juni 2008

TyrannLinda!

Inlägget nedan skvallrar ju om ett intresse, därmed inte sagt att jag tycker om allt även om jag gör det för det mesta. Två vidriga djur finns dock, som jag helst skulle vilja se försvinna från jordens yta. Det är getingar och fästingar. Jag hatar dom så otroligt mycket! Vilka as! Fick en fästing i min ungdom och då hade jag inte ens hört talas om att de var smittbärare av farliga sjukdomar. Den satt strax under vänster bröst och paniken den orsakade var inte nådig! Slet loss den och fick naturligtvis inte bort allt. Jag petade och fingrade. Använde nål, pincett. Det satt kvar, Gissa vad jag gjorde? Jo, jag klippte bort f..skapet med skinn och allt. Det blödde rätt bra men det var bara på med ett plåster å pusta ut. Den var ju borta! Minnet sitter kvar än som ett litet, litet märke. Nu för tiden tar jag inte till SÅ drastiska åtgärder. Med lugn hand och rätt knyck tar jag bort fästingar på både folk och fä. Men hatet finns kvar och jag ELDAR faktiskt upp dem! Visst är det hemskt!?

Och det här med att inte fäkta och slå mot getingar kan ingen få mig att sluta med heller. Äta ute under getingsäsong kan min familj glömma. Då får de göra det utan mig. Eller ännu värre, om vi är på stan eller nåt och ska käka och det bara finns platser kvar just ute, så blir det inga stillsamma måltider precis! Väntar bara på att jag ska dänga till någon bordsgranne i skallen. Eller trycka ner någon i maten?
Kolla på dem bara? Sitter de någonstans så pulserar deras bakdel hela tiden, redo att sticka sin gadd i vad som helst som rör den! De skulle kunna användas i krig som "föråkare" om man dresserade och fyllde deras giftblåsa med ännu starkar gift. De skulle må som fisken i vattnet.
Vet att det inte är rationellt att känna sån avsky mot små stackars djur, men de hotar ju mig och jag tänker inte tiga stilla!
Jag anser att de inte har någon som helst funktion i "samhället"! Getingen varken pollinerar eller är föda till något annat djur. Likaså fästingen. Ingen nytta alls! Bort med dom bara!

Inga kommentarer:

Populära inlägg