lördag 7 juni 2008

Gäspning pågår.

- Jörgen för sjutton gubbar, kan du inte äta dina möss ute, muttrar Moa där nere just nu. Jag är pömsig. Kom hem vid 21 snåret efter ett arbetspass. Tvättmaskinen kör på centrifugen o när bara den är klar ska jag fixa innanmätet på den och sen i säng. Sov ju så "förbanskat" illa inatt så jag har lite att ta ikapp. Pojkarna kommer snart hem, men jag hoppas vi snusar redan o att de smyger in. Men det är bara önsketänkande. Har nämligen erfarit måååånga hemkomster i den här stilen och de är allt annat än försiktiga. Dörren låses upp med ett brak och så brukar nycklarna skramla till i golvet, ha ha ha. Lite mutter och småprat. Sen ett evigt spring fram å tillbaka.
Ska jag vara ärlig?
DET ÄR SÅ SKÖÖÖNT MED DE IRRITERANDE STÖRANDE LJUDEN! DE ÄR JU HEMMA!
Som sagt. Imorgon är det opp o hoppa halv fem. Tolvtimmars, sen hem i kvällningen. Natti alla!

Inga kommentarer:

Populära inlägg