måndag 30 juni 2008

Fel mat ratas.

Vad skönt det är att sitta här i lugn och ro. De små sover ännu. Katterna är visserligen lite otåliga för kattmaten jag inhandlade igår på Ö.B. passade inte minsann?! Ja, så får de väl gå hungriga då för jag tänker inte slänga 15 kilo! He, så elak är jag inte, däremot ska jag köpa deras rätta foder sen och blanda opp det i det andra. Jag var ju tvungen att köpa och pröva något annat då vi har flera matgäster på besök. Bla en svart, skygg, hungrig katt som vi inte vet vem den tillhör. Ska sätta upp en lapp i kiosken. Hoppas att den är från den sidan av ån och inte en långt ifrån för den kan bli svår att få tag på om man skulle behöva fånga in och frakta den någonstans. Är den här ifrån får ägarna träla med det ett tag själva. Det är ju synd om den för de andra katterna "hatar" honom (tror jag att det är. En Han alltså) Och jag vill inte ha slagsmål inomhus. Men ni ska höra den stackarn vid matskålen. Man hör direkt att det är den, om man är i ett annat rum. Totalt utsvulten!

F.ö så regnar det igen. Nu är jag inne på sista semesterveckan. Suck. Jag vill vinna massa pengar och sluta jobba! 3 veckor känns futtigt! Och den här vetskapen att man ska jobba hela sommaren är tung...någon har sagt att det inte spelar någon roll NÄR man har semester utan att det är den sammanhängande semestern som spelar roll håller jag inte med om till fullo. För inte känns semestern värd lika möe om det har regnat eller varit grått o kallt hela tiden som nu och om man inte har den med andra vuxna familjemedlemmar eller vänner!? Semester ÄR sommar och GEMENSKAP!
NÄ, fy va jag gnäller!
Men allvarligt talat är det här den tråkigaste sämsta semester jag någonsin haft! Skulle behöva semester efter den här semestern!

Inga kommentarer:

Populära inlägg