tisdag 10 juni 2008

Inget regn ännu.


Då var det dags igen...sova...vad är det när man jobbar natt? Som tur är så har jag ju bara en natt kvar. SEN har jag SEMEEEEESTEEER!

Det blåser i träden idag! Och mina Vallmo blåser sönder :(
Nåja, det är inget att gråta för. Bara hälften har slagit ut än så länge. På bilden ser ni min lilla ÄNG.
Den har jag styrt o ställt med i ett par år. Varje höst har jag samlat in alla frökapslar. Sparat allt från Vallmo, Prästkrage, Blåklint, Krasse och Pensee´, Akleja. Och hjälpt till med mycket, mycket mer i form av köpta påsar med blandblommor i. Fast de vill sig inte riktigt. När alla fröer är insamlade o torkade ordentligt har jag hjälpt det på traven och spridit ut det. Förra året dominerade Blåklinten men i år ser Vallmon ut att ha övertaget. På våren kommer det Krokus, Tulpaner och Vårlök å lite annat smått och gott där.
Nästa ptojekt blir att sätta upp något slags nät runt, för vid hårt regn eller som idag blåst, lägger sig allt ner och ut på gräsmattan.

Inga kommentarer:

Populära inlägg