måndag 23 juni 2008

S A T C - The movie.

Bild från msn.
Har man sett serien ska man se filmen. Jag har gjort det nu och första halvtimman satt jag bara och log av glädje att se dem igen. Carrie, Miranda, Charlotte o Samantha. Och den oförbätterlige MR Big! Man blir ju tokig på honom och ändå kan man inte tänka sig någon annan för Carrie?
Och är det inte så att de flesta av oss "tjejer" någon gång har haft en mr big i våra liv? Jag har haft turen/oturen att ha haft två i mitt. Och inte i någon av historierna har det slutat lyckligt. Bara smärta o tårar!
Och sorgen Carrie har är så igenkännande och påtaglig att tårarna rann på mig och grannen som också såg den. DÅ är en film bra. Däremot slutet och upplösningen kändes både hastig och snörplig på nåt vis. Som att de (filmmakarna) inte visste OM det gick att sluta så det var lika bra att göra det så koncist som möjligt...
Sen blev det pizza. Och när vi va på väg hem kändes mina ögon trötta. 2,5 timmars tittande plus lite tårar (och skratt ibland) har den effekten...
Releasedatum på CDON.COM är 2031-12-31. (kul,haha) Men jag kommer nog att köpa den då i alla fall. Om jag lever...

Inga kommentarer:

Populära inlägg