fredag 20 juni 2008

Midsommargrillning.

Eftersom det bara är jag som äter sill och den typiska midsommarmaten så fick det vara i år. Det "blidde" grillat istället. Pommes, potatissallad gurka å tomat. Och naturligtvis jordgubbar. Försöker att inte bry mig om det omtänksamma smst från Mattis som handlar om hur ofta de jorgubbsplockande karlarna kliar sig på snoppen eller håller om den om nätterna!? Tack...;)

Fick imorse höra att min man minsann är snabbare med att göra sig iordning. - Jag ska inte duscha varje morgon.( han gör det varje kväll) -Jag behöver inte skrapas, spacklas eller målas, fortsatte han i lagom retlig ton.
- HAHAHA, säger jag. Det lät faktiskt lite kul...det är bara att konstatera att han behöver en paus från älskarinnan!
Men "hon" lade väl in stora "stöten" i helgen när de drog elen, hehe?

Ha en bra midsommar nu alla jag känner och inte. Ta det lugnt med snapsarna och ta det försiktigt i trafiken. Man vet aldrig vad man möter...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas din midsommarafton varit lika trevlig som min kära syster.
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram
/ Jessie

Populära inlägg