lördag 7 juni 2008

Frågvis OCH klantig.

Får man väl vara ibland? Ett par inlägg längre ner är i alla fall något som ser intressant och udda ut. Vad är det? Och namnet lika märkligt. Mallrik. Hm? Är det någon som har ett svar på vad dessa tingestar kan vara?

Igår kväll ringde svärmor och bad mig lägga ut en hjälm som hennes käre "gube" skulle låna. Andreas o Emil är som vanligt på rally och denna gång i Karlskrona. Inatt har de sovit i "faboriten"(Emils goa uttal) och hjälten Mattis husbil. Som vanligt när Andreas inte är hemma kan jag inte sova. Nåja, hjälmen var det. Har en förmåga att sväva bort i sammanhangen, ssss, nu gjorde jag det igen!
Svärfars hjälm funkade inte o jag lovade att lägga ut den till honom. Ställde klockan på 05:00 och tassade då upp o ut i garaget. Lade den på överenskommen plats å stupade i säng igen. Hade väl sovit en och en halv timme...när jag klev upp igen vid sju ligger hjälmen fortfarande kvar och jag ringer. - Nä, det låg ingen hjälm där, sade Kennet.
- Johodå, svarade jag.
Efter lite kacklande fram och tillbaka visar det sig att han var här redan vid HALV fem o kollade efter den. De skulle inte åka förrän frammåt fem men han åkte tydligen hit innan de lastade rallybilen. -Du kunde väl knackat på? Nä det ville han ju inte.
Så typiskt? Men han har fått tag på en annan och jag hoppas av hela mitt hjärta att det går bra för honom på tävlingen!

Fick ett litet kul sms i förgår att man ska svara med ett ord, bara ett ord vad man tycker om nån. Jag svarade envis till den jag fick det av och vidarebefodrade frågan till flera av mina vänner o fick en hel del gosiga svar...bl.a glad, knas, häftig, plikttrogen, spontan, vimsig. Jo, det är på pricken faktiskt;)

Inga kommentarer:

Populära inlägg