söndag 22 juni 2008

Lindas stuga!

Jag har hittat MITT ställe! En liten, liten stuga på en kulle med ekar på trädgården! Mitt ställe, det kände jag direkt och Andreas flinade bara som vanligt?! - Hm, haha sa han bara. Och Moa bara - NÄ, här vill inte jag vara. - Slipp då, svara jag.
Men vet ni? Nu skiter jag i det. Jag ska kolla upp det!
Det ser kanske inte mycket ut för världen men när jag kikade in genom dörrfönstret och såg den jätteslitna dörren( det var det avgörande faktiskt!) som leder in till det enda rummet förutom köket därnere visste jag att det är det här jag sökt! En trätrapp ledde upp till vänster om där jag stod och det var en lika nött trapp som charmig! Taket är inte rakt utanpå, pannorna var urusla, både det ena och det andra har släppt, men jag ska inte BO där. Jag ska hämta inspiration och koppla av där! Och det skulle vara en helt annan sak att gå där o rätta till saker än att göra det här hemma, tex skura huset rent från vad det nu är och fixa fönsterna.
Visst låter det som att jag romantiserar nu? Skit samma. Det är mitt ställe! Det är bara så.
Om det innebär att jag måste börja jobba heltid så gör jag det! Har ingen aning om pris eller något än. Mmmm, vi får väl se. Det var länge sen jag visste något så direkt! Det kan inte va fel...?

1 kommentar:

Anonym sa...

Underbart ställe, säger jag som sett bild på huset

Populära inlägg