torsdag 19 mars 2009

Mitt ansiktsregister sviker mig!

Jag har ju sagt att jag är en hejjare på att minnas ansikten?
Om jag så bara möter någon, någonstans, någongång.
Det är inte så roligt alla gånger då jag inte minns namn eller när jag sett denne.
Att bara veta att man sett någon är inte så kul.
Ex, om jag åker till Gävle där jag varit en gång och möter tjejen som stog i receptionen på hotellet,OM jag möter henne ute på "stan" där, VET jag att jag sett henne.
Men inte exakt var!
Fast är det i Gävle kan jag ju snabbt räkna ut att det var där på hotellet, för den vi handlade godis av i kiosken var ju en HAN, hehehehe!
Nä, den var dålig sorry!
( Vi var där i närheten på Status Quo o sov bara på hotellet.)
Nåja, det var ju inte det här jag skulle berätta om!

Jag var på Maxi nyss och handlade mjölk...
Då möter jag en kille där inne som jag sett förut (givetvis) men jag vet bara inte alls vem det är!
SÅ frustrerande för han ser nämligen ut som hej vi känner varandra!
Och jag har inte den blekaste!
Förra gången jag såg honom kunde jag låtsas att jag var i samtal med Moa, Emil och A som var med. Registret i hjärnkontoret letade så det gnisslade!
Jag hejjar och går förbi ikväll och hjärnan bläddrar febrilt, vem sjuttsingen ÄR det?
Usch vad pinsamt det e.
Så när jag stod i kassan bestämde jag mig för att nästa gång om/när jag ser en, ska jag fråga honom vem han är!
Kommer säkert att se ut som stoppljuset vid Åhléns men det skiner jag i!
Det är inte hela världen att göra bort sig...

Inga kommentarer:

Populära inlägg