fredag 13 mars 2009

Fredag igen då.

Vit värld utanför igen.
Och när jag åkte till arbetet igår var det så skönt att åka på bara, torra vägar.
Det sket sig...
När jag kom ut från jobbet åtta timmar senare föll snön tät.
Å fast det bara låg någon cm på vägen möter man plogbilen.
Ok...
Men jag är så trött på saltet.
Varför?
Det gör vägen läbbigare, tycker jag.
Halt och slirigt bitvis där inte plogbladet tagit ordentligt.
Ex.
Kör mycket hellre på snöpackade vägar.
Hujeda, folk vet ju att det är vinter och kan ju inte räkna med att köra efter sommartidens vägar?
Och där biter ju dubben åtminstone.
Hur bra tar de på hal asfalt?
För det är det ändå ibland.
Faktiskt.
Men det tror ju inte en del!
BORT MED SALTET! Klart överskattat.
Och äckligt.
Punkt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Heja Linda
Jag håller med dej

Populära inlägg