onsdag 25 mars 2009

Brrrr!

Uschiamej, vad kallt det är idag då?
Nästan -10 grader när jag följde barnen till skolan.
Men de fick pannkakor (nygräddade!) och var på gott humör.
Det var bara jag som huttrade och gnällde lite.
Fåglarna ute fick påfyllning innan jag sprang in igen och jag hoppas att folk fortsätter mata dem ett bra tag till!
Tog kort på en talltita eller entita med en vit rand bak på hjässan men den var så rackarns snabb att en bra bild var omöjlig. Och vände hela tiden åt fel håll naturligtvis.

Jag kunde somna utan att grubbla igår och det var skönt.
Emil kom ner inatt men som vanligt minns han inget av det.
Idag konstaterade han att det MÅSTE var Moa som bär ner honom för att få fler stjärnor!
Vi har ett belöningssystem där de får en stjärna för varje natt i sin egen säng. Och sen får de välja något att göra vid ett visst antal. Ex åka å bada, bowla, få en leksak...plus att de får bestämma om de vill göra nåt med hela familjen eller bara med mig eller A ensam. De ser verkligen fram mot det här och just nu leder faktiskt Moa "ligan".
Men att hon går så långt att hon BÄR ner Emil det är ju att ta i.
Nu är det inte så lätt att övertyga envise Emil om det.
Hoppas han släpper den idén framåt dagen:)

NU är det dags att sätta lite rotation här.
Sista dagen i frihet. Mycket att göra.
Hasta kvasta!

Inga kommentarer:

Populära inlägg