måndag 2 mars 2009

God kväll.

Så lycklig som jag var i morse när jag gick hem från jobbet, det var länge sedan jag var!
Ledig!
Knappt jag kunde somna av uppåtkänslorna så tvn rök på och vips kom John Blund:)
Den här dagen har för övrigt varit seg men skön.
Barnen och jag har spelat UNO flera gånger och myst bara. Emil har varit riktigt gosig och det började redan på skolan när jag hämtade på fritids.
Kröp upp i famnen och ville bli buren till sina ytterkläder, pussades och hade sig.
Visst är han tung men det var det värt!
Annars skäms han att visa närhet i skolan inför alla,
men idag vet jag inte vad det tog åt honom.
SÅ GO!

Ikväll satt Moa och jag och diskuterade hennes väääldigt lösa tand.
Hon har tappat HUR många som helst men det är som bortblåst ur minnet verkar det?
- Jag törs inte dra ut den piper hon, fast den hänger i rakt ingenting.
Vi blev väl lite putt på varandra när jag sa att det är viktigt att få bort den så fort som möjligt för den under är framme såpass mycket att den måste borstas.
Tänk vad bassilusker det blir däremellan!?
- NÄE, sa Moa.
(Vi satt å käkade)
-Nu har jag tappat matförlusten!
Då brast det för mig och vi satt och skrattade en lång stund tillsammans innan hon frågade vad som var så roligt.
Matförlusten...det var väl ett bra ord?

Inga kommentarer:

Populära inlägg