tisdag 3 mars 2009

Nybadad och fin...

...för dagen var den här gamle charmören.
Då menar jag hunden;)
Han som har honom i knät är Sivert. Ägaren till 14 årige BUS!
Trevlig och go han med.
Tänk att jag fick se Bus igen.
Som valp var han min ett ögonblick.
Men lägenhet och ensamboende och arbeta heltid är ingen hit för en hund.
Så uppfödaren tillika kär Lelle tog tillbaka honom.
Jag fick ju träffa honom när jag ville...
Senare av olika anledningar hamnade Bus där han är nu.
Hos Sivert och hans familj.
Idag hade vi bestämt, Sivert och jag att jag skulle komma och hälsa på.
Förmodligen sista gången?
Han var lika go och snäll som jag minns honom, fast inte så yvig av sig naturligtvis.
Lite svajjig i bakbenen.
Han är ju så gammal nu.
Någonstans i hjärtat har han alltid varit min men förnuftet säger ju att han haft det SÅ bra där han är nu.
Och när jag såg värmen från Sivert till den gamle så...
Han kunde inte fått det bättre hos någon annan!
Inte ens min kärlek hade räckt. Det behövs så mycket mer.
Det var riktigt sentimentalt när jag lämnade gården.
I love you Bus!

1 kommentar:

LELLE sa...

Vilka minnen man har med denna Tax. Hälsningar LELLE

Populära inlägg