söndag 29 mars 2009

Gås på uppflygning i solnedgången.

Barnen och jag skulle ut och "jaga" svanar idag. Med Nicke. Åkte till Fröreda.
Där gick fyra stycken långt borta. De andra var ännu längre bort. Såg nämligen inga fler. Då åkte vi runt lite i Kvillsfors där jag växte upp. Berättade vart vi bodde först och åkte vägen jag gick till skolan osv. Sen fortsatte vi upp mot Torpa. När vi kom till Övlandehult kom vi förbi en hage med bräkande, skuttande, ljuvliga, underbara...se längre ner bland inläggen. Vad är det nu då?

Men några fåglar blidde det inte. Inte förräns jag satt här och förde över bilder från kameran till datorn kommer Moa inspringande med andan i halsen - Mamma, det är tranor här ute!
Jag snubblade nerför trappen, upp igen, jag glömde kameran!
Och UT for Frimankäringa!
Åhåhå, det var två kanadagäss!
(Men morsan fick både puls och motion, hihi.)

Inga kommentarer:

Populära inlägg