söndag 8 mars 2009

Beyron Memorial-Cup...

...ska det vara och ingenting annat!

Det snöade HELA dagen.
Halv tio spelade Skirös tjejer mot Åby/ Tjureda tjej.
Matchen slutade 4-0.
Halv elva mot Nässjö. Där förlorade de med 3-1.
De slappnade väl av för mycket efter första matchen och då kan det bli så där...
12:15 Var det mot Vetlanda 1.
4-2.
De var på gång igen!
Halv tre körde de mot Tranås tjejer och det blev hela 7-1 till våra härliga kämpar!
16:15 Nässjö 3- Skirö.
0-3.

17:40 var det som sluttampen började.
Då skulle 12 plats ned till 5te avgöras.
19:50 1a, 2a, 3dje och fjärdeplaceringarna.
Tredjeplatsen skulle Skirö spela om.
Efter full tid stod det 2 lika.
Det skulle avgöras på straffarna.
Nerverna var svårt spända nu.
Tyvärr höll det inte och motståndarlaget Tranås pojk lade in två!

ETTA blev Nässjö pojklag!
TVÅA Åby/Tjureda pojk!
TREA Tranås pojk!
FJÄRDE Skirö- tjejerna!
Och jag måste säga att det var en LÅNG men spännande dag och alla ungarna kämpade fantastiskt bra!
Otroligt tuffa barn!
Och när de grät av besvikelse över sina förluster som ju jag såg som kanonbra prestationer, hade jag också väldigt svårt att hålla dem tillbaka. För ni vet ju hur jag är.
"Tutar" i tid och otid!
Farmor kom en match och visade sitt stöd.
Och ytterligare en stor, glad, överraskning fick Moa då morfar och kusiner och moster kom och hejjade.
Det märktes tydligt att hon fick mera glöd och energi i sitt spel när ni dök upp!
Det var kul att ni kom allihop!
Och tack för lånet av pläden. Emil höll ju igång hela tiden men jag blev allt lite rösen sista timmen så den kom väl till pass...efter prisutdelningen och fyrverkerierna åkte Emil och jag. Då var klockan åtta.

När alla var hemkomna käkade vi Fläsknoisette som jag var hem och gjorde mellan två matcher och alla glufsade nöjt i sig det. Sen somnade jag i soffan.
Har bara ett svagt minne av att Moa var och hämtade mig in till sängen. Vad klockan var då har jag ingen aning om. Sen sov vi stocken hela natten;)
Tänk vad frisk luft gör!



Inga kommentarer:

Populära inlägg