onsdag 11 mars 2009

Är våren...

...fortfarande på väg? frågade radioprataren och jag kände hur jag blev nästintill sarkastisk faktiskt!
Är det inte snusk så är det dumma frågor man hör i radion.
Och svordomar!
Vad är det?
Är det nya tiden?
Ju grövre och dummare, desto bättre?
PRRT!

Och jo, jag stänger av eller sluta lyssna.
SÅ enkelt ÄR det.
Jag bara undrade...

Krokus och snödroppar blommar här vid stugknuten.
Det börjar verka vår banne mig!
Småfåglarna tjattrar i träd och buskar.
En och annan katt har börjat med sin skönsång, det nämnde våran nya granne (på baksidan) när vi pratade igår.
Svanar kommer i massor. Snart vill jag höra trolska tranljud också:)
DÅ får jag rysningar...behagliga sådana.
De är tårframkallande om våren att höra.
Då vet man.
På hösten när de trumpetar i gryningsdimman manas det också fram.
Då av vemod att mörkret och kylan rullar in...
Men nu väntas ljuset.
KOM!

Tänk när man kliver ut en morgon och den "riktiga" våren slår en i ansiktet?
Så, vaddå fortfarande på väg? (radioprataren igen)
Strax om en sekund är den här.
Oundvikligt och precis som det ska, i år igen...
Härliga tider, strålande tider!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å nu snöar det!

Anonym sa...

"Våra" tranor kom igår!!!!

Linda sa...

Grattis till det Moster:)
Kramen.

Populära inlägg