onsdag 4 mars 2009

Emåns finaste par...

...jag parkerade bara femton meter från där jag såg lodjuret ligga och trycka i diket för inte så länge sedan.
Läste en artikel om lodjur i VetlandaPosten nyss.
Jag har då haft en väldig tur!
Läs här:http://www.hemsidan.net/?n=12869

Första lodjuret såg jag i Åkers Styckebruk.
Kan jag ha varit i femårsåldern?
Morfar och jag gick uppe i skogen med Bambina, våran schäfer.
Rätt vad det är när jag tittade upp från backen får jag se!
På en stor sten bara några meter ifrån står ett lo.
Vi såg på varandra!
Bambina såg den aldrig, tack och lov.
Med ett långt tyst hopp for den iväg och försvann helt ljudlöst.

Andra var i Kvillsfors på vägen vid träindustrin.
Vi (Mamma och pappa med) var ute och cyklade och vi hade faktiskt Bambina med oss då med.
Plötsligt springer ett över vägen och upp i slänten till skogen.

Och det tredje för bara ett tag sedan som sagt...
Här:http://lindafriman.blogspot.com/2008/12/ett-lodjur-och-en-rv.html

Inga kommentarer:

Populära inlägg