torsdag 18 september 2008

I ett...

...har den här dagen gått. Efter skolan skulle vi åka å handla kläder till Moa. Hon ska på sitt livs första disco imorgon kväll! Huhuhu, jag missar det! Jobbar.
Och Emil ska på Uv-hajk å sova över. Äh, jag missar det med!
Kanske får man hämta på nattkröken? Men hoppas det går bra!
Moa är också med i Uv men hon vägrar sova borta än så länge. Det kommer:).
Nåja, vi skulle åka och handla kläder! var det ju. Det gjorde vi...nästan!
Jag glömde kupongen på 25% så det blir en tur dit imorgon med. Kläderna är undanhängda.
Det är så typiskt mig. Skulle fixat en grejj åt en kompis idag men det "sket" sig också.

Sprang med korgen i skogen i eftermiddags. Sprang på vildsvin. 3. Ouii, ouii lät de!
Svansarna rakt upp och i en blink, BORTA! Haha, vilka fegisar de är.
Jag fortsatte gå med mitt tryne i backen och snokade upp hela korgen med kantareller idag med. Det var ett evigt tackande där jag gick, för varje gång jag hittar ett ställe gör jag det! Tackar alltså. Tycker jag gott man kan göra!?
Hemma igen kröp "älgflugorna" både i öra och i hårbotten, rös så håret reste sig när jag tog ut spillevinken ur örat. Hade någon annan, typ tvåbent mänsklig varelse varit i närheten hade det smällt nämligen. DET värsta som finns är om någon kommer för nära mina öron! Jag är sjukt ömtålig där. Obegripligt att jag klarat att ta fem hål i dom? En viss M.P brukar retas o ska ta på dom när jag inte är beredd. Än så länge har han undkommit min utflygande näve. Det är en reflex. Likaså mina svarta ögon. LÅT BLI MINA ÖRON!;) Natti alla!

4 kommentarer:

Anonym sa...

hej Linda!
roligt att läsa ...

men hu inte var det väl vildsvin i närheten av där du bor??

vildsvinsrädd granne

Anonym sa...

Jo visst:) Äsch, de springer ju med svansarna i vädret när man närmar sig. Åtminstone nu. När de har små knattar runt sig ska man nog vara försiktigare...men om jag är rädd? NÄ, det är nog bara björn som jag aldrig vill stöta på i skogen faktiskt. Och nu snart skjutglada jägare;) Då åker neongula västen på!

Anonym sa...

"exakt" hur nära ert hus var vildsvinen???

Anonym sa...

Hm? Oroa sig inte. De va i skogen ca 3-4 km från mitt hus. Fågelvägen.

Populära inlägg