fredag 3 oktober 2008

Fredag.

Inte mycket att orda om idag.
Jag är rätt mör. Halv fem är för tidigt hur skapligt man än lägger sig kvällen innan.
Fast att ögonen svider nu beror inte bara på det. Moa o jag har precis tittat på en nyhemkommen film och den var sorglig mot slutet. Vi "tutade" så det stog härliga till o Emil som kom in lagom, hade jämt å göra att trösta oss...Och det var så starkt att även om filmen slutade lyckligt satt de sorgliga kvar så hårt att vi inte kunde ta det till oss. Tårarna rann. Och vet ni vad?
Moa såg den igen. Direkt!
Förklara det?
Färgerna ute är bedårande!
Och jag ser motiv överallt. Särskilt ute i hagarna med rösen och mossa. Idag när jag åkte hem var himmlen blygrå. Men solen bröt igenom från ett annat håll och lyste på skogen med alla färger, den mörka himmlen bakom och det var SÅ tungt o vackert! Andlöst!
Skulle hem, äta o ta kameran. Vad hände?
Jo, jag blev den berömda "högen". Det fick va med motiven!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ni e för goa, tutfior!!!!

Populära inlägg