tisdag 14 oktober 2008

EFTERLYSNING!

Vi hade en lång mysstund i sängen igår.
Han har väl blivit lite åtsidosatt sedan Harry kom och som vi ju brytt oss om lite extra så här i "början".
Men som sagt igår var det Jörgen och jag. Den snällaste och goaste man kan tänka sig.
När han va hos veterinären senast sade en assistent där att han är överviktig!
Nähä, där håller jag inte alls med. Visst är han "fluffig"men... Hur jag än klämmer och känner så hittar jag inte nåt vidare överflöd. DÄREMOT har han en enormt tjock päls! Ser dom inte skillnad på det?
Tur matte gör det då;)
Ska man in till hans hud får man verkligen kämpa! Så tät är pälsen.
På Benny o Harry är det bara att göra en bena.
Järgens mamma är huskatt o pappa är Norsk skogskatt så kanske förklaringen ligger i de "norska" generna? (Fast Jörgen fick tjock päls i stället för lång)
Harry är oxå en korsning och har å sin sida den lenaste päls jag känt! Jisses, ja.
Benny fäller! (bara det hahaha)
Hans ursprung är något osäker. Gamla goa Bense!

Och Eddies öga är bättre, men en bestående hinna är det. Men han ser ännu på det så det är ingen fara med det.
Och är man 19 bast snart och salamander så är det förlåtet. Han har rätt att bli lite skröplig!
Han är, törs jag nog påstå, den äldsta isitt slag i Sverige!
Vet någon annat besked vore det kul att få höra det.
Så här kommer alltså en EFTERLYSNING!
Har någon en som Eddie som är äldre?
Han är en Eldbukssalamander och enlig den stora butiken i Jkpg så är medellivslängden 5 år på dom.
TUR att Eddie inte vet det!
Nähä gott folk, nu ska jag ner å glo på lite tvnyheter innan det är dags att sätta rotation på livet!
Jag är ledig, ledig, ledig!
Sa jag att jag är ledig;)?

Inga kommentarer:

Populära inlägg