lördag 18 oktober 2008

När jag var liten...


Då sade min älskade morfar alltid att denna blomma var ett ogräs. Det var nog det enda jag inte höll med honom om:)
Det är än idag en av mina favoritväxter!
Färgen är så "oliknelig" och lysande att jag alltid blir glad å se den!
Och den får mig ALLTID att tänka på morfar så då blir den ju ännu mera angenäm. Och borstnejlikan har samma effekt. Och små vilda skogsmöss. Men det är en annan historia.
Farfar är sågspånsdoft och pipa bl.a. Mmmm.
Mormor liljekonvalj och pannbiff. Mmmm.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Tror du tänker lite fel nu
Morfar "hatade" Lupiner och blomman på bilden är inte en sådan.
Ganska lika men nej.

Jag förknippar hemma med ett ljust sommarfint rum med doftande luktärtor i en vas.

Anonym sa...

o farfar e ju åxå "kungen av danmark" som låg i opeln...

Anonym sa...

Mmm:) och munspelet!

Anonym sa...

Ford Taunus, en beige, va de...

Populära inlägg