onsdag 7 oktober 2009

Ozzy...

...han är på Strömsholm och jag har inte hört något ännu.
Pratade med Owe förut, han lovar att höra av sig så fort de hör minsta pip därifrån.
Hoppas morsan överlevde hos tandläkaren förut.
Kan tänka mig att hon é helt slut när hon kommer hem.
Tandläkarskräck och en hund på operation det är lite att bita i det!

Här bara blåser och blåser det!
Asparna är nu mer gula än gröna och lyser fint mot tall och granskogen jag ser utanför köksfönstret på andra sidan Skedevägen.
För en stund sedan hjälpte jag Emil med matteläxan.
Vi satt vid soffbordet och snacka om att ha myror i brallan!
Än satt han på knä på golvet än halvlåg han i soffan.
Efter en del om och men fixade han läxan och jag "släppte" honom fri:).
I en halvsprattelskuttig stil for han iväg ut i blåsten, hahahaha.
Mosing låg o tog det lugnt i min säng en stund.
Det är henne väl unnat.
Det märks att det är lite mera allvar när man går i fyran nu för tiden.
Jag kan inte komma ihåg att jag var så trött i den åldern när jag kom hem från skolan?
Det kom ju sedan när man började åka skolbuss till stan i sjuan.
Fast jag ser ju på deras läxor ( även Emils) att det är stor skillnad på tillvägagångssätten, ja hela biten skola, nu mot då.
En del uppgifter Moa har med hem har faktiskt både jag och A problem med att förstå vad som menas.
Jag upprepar: HON GÅR I FYRAN!
För ett tag sedan fick vi faktiskt ta in granntjejen som nu går i sjuan för att förklara en uppgift.
Pinsamt men sant!
Fortsätter det så här blir det ju våra ungar som får lära oss!?
Hua!

1 kommentar:

Lotta sa...

Ja det är inte lätt det där med läxorna. Våran stora flicka går ju i sjuan nu o det är inte mycket som sitter kvar efter den tiden ! Kanske beror på att jag inte var så flitig i skolan kanske ;)
Lillkillen som just börjat ettan har fått läsläxa =O Hur ska det gå till ? Han kan inte ens ljuda !!
Det är bara att kämpa på.
Ha det jättebra o kram på dig =)
(svaret på hur jag lägger in rörliga bilder i blogger finns i kommentarsfältet under det inlägget på min blogg)

Populära inlägg