måndag 17 augusti 2009

Och så blidde det morgon...

...efter några snabba timmar och en blink också!
Det där med "en blink" sa en tjej som jobbade hos "oss" ett tag. ( nu är det bara åtta timmar kvar å en blink tills vi får gå hem, sa hon vid skiftets början o sådant synsätt underlättar)
Undrar vad hon gör nu...?
Barnen sover än och det är så tyst.
Inga ljud utanför heller direkt. Men nu är ju å andra sidan inte så mycket öppet vad det gäller fönster och dörrar runtom i huset.
Br, så rått det blir.
Det är närmare bestämt bara två fönster öppna på heltid och en alltandörr då o då. Möjligtvis en ytterdörr som glöms att stängas ibland sisådär sjutton gånger på en timma!
Det är inte klokt vad en dörr öppnas ofta när man é hemma med barnen. Och jag som stänger den efter dom. VARJE GÅNG! Måtte de komma ihåg när det blir kallt på riktigt!
Ser att jag "tappat" några läsare från olika delar av landet och fast det inte borde betyda något för mig (när jag inte vet vika det är) så är det klart lite ledsamt.
Men så händer det ju inte så mycket intressant (för andra) i mitt liv heller.
Jag jobbar, är trött jämt, lagar mat, städar ibland;), träter med barn o man, grubblar på vänner, umgås med vänner, försöker ta tillvara på stunderna av glädje men tycks ha lättare att fastna i grubblerier tyvärr. Och orättvisor!
Saker som jag oftast inte kan göra något åt!
Mina drömmar att skapa bilder finns kvar både med pensel o penna, kamera men tyvärr ser jag en del av det försvinna djupare inom mig då tiden att utnyttja inspirationen ofta tryter.
Och det här med att resa...visst sparar jag en del varje månad men...
Och idag ska jag lämna in "Nicke" för årlig sevice och uppdatering!
Hur F..N! ska jag klara mig kanske flera veckor utan den!?
Det blir ruggigt hörrni!
Och bara gamla bilder här.
Fast det har det redan varit ett tag då jag inte har varit helt nöjd med bildkavlitén som min käre kamera levererat mig sista tiden.
Fortsatt grynig och en störande kritvit prick i med ett nedåtgående streck från, rakt genom hela bilden!
Ytterst retfullt!
Hoppas innerligt att det ofoget är försvunnet när den kommer tillbaka!
Nähä, nu är det dags att sluta vältra sig i det "gråa" planet och sätta igång dagen.
Önskar er en bra måndag!
Hej så länge...

Inga kommentarer:

Populära inlägg