fredag 30 oktober 2009

Ska det vara så här?

Fyra timmars jobb mellan 22-02, och det känns som om jag gjort 8 timmar ändå.
Sketslut.
Var lite otäckt att köra hem inatt.
Alldeles ensam, inga andra bilar eller lastbilar.
3 rådjur som hade bråttom över vägen.
Alla kom de från vänster o sprang över till höger.
En stod och glodde på den vänstra men vände och smög in i skogen igen.
Två harar som for som yra höns på vägen.
Stackarna vad stressade dom blir.
Den ena hjälpte det inte ens att stänga av lyset o stanna för.
När jag vred på igen stog den och glodde rakt ut i min färdriktning men öronen var vridna bakåt åt mitt håll.
Jag smög fram mot den och då fick den fart och sprang iväg in i skogen.
Annars var det öde på vägarna som sagt.
Nästan så mörkerrädslan gav sig till känna igen;).

Inga kommentarer:

Populära inlägg