onsdag 14 oktober 2009

Det är verkligen kallt ute.

Jag var med Moa till ögonmottagningen och på vägen från parkeringen och in frös jag nästan öronen av mig!
Hon fick pupillvidgande droppar och vi gick å fikade en stund medan vi väntade på att få komma in igen.
Allt gick bra och det blev ett nytt recept på glasögon.
Hon får fortsätta tills hon är tolv där för hon har en skelning som behöver justeras.
Annars är det bara upp till åtta år man får rabatt tror jag, så för Emils del blir det hädanefter att gå hos optikern och betala fullpris för nästkommande glasögon.

Jaha, nu börjar det åter mörkna ute och med det börjar jag gäspa.
Och fryser konstant fast jag är inne.
Burr, det här är inte min årstid kan jag tala om.
Nu vill jag gå i ide eller flytta till varmare breddgrader.
Någon som har ett tomt hus någonstans där det är böljande värme och palmer?

Inga kommentarer:

Populära inlägg