onsdag 14 oktober 2009

Go morgon.

Läste någonstans, jo det var Vetlanda-Posten att folk "missbrukar" utropstecken och punkter.
DÅ är jag en punktmissbrukare;)...jag måste markera en stunds tystnad så.
Kanske är det bättre att skriva just tyst när det ska vara det?
Nä skulle se ännu dummare ut.
Jag fortsätter med mina punkt,punkt,punkt...
Ett utropstecken är ett utropstecken.
Blir inte mer bara för att det är fler.
Fast ni som gör det tycker jag kan fortsätta med det!
Det blir så bra så!
PUNKT!

2 kommentarer:

Figge sa...

Har för mig att man skriver ett bindesträck som paus i en text. Ett exempel: Hej - Mitt namn är Figge. Mellan hej och mitt är det en paus, två sträck blir längre pus. :S Inte helt säker, men som sagt, har för mig att det är så. :-D

Linda sa...

Ja, så ska man ju skriva men det är inte de sorters pauser jag menar JÖ;)...De bindestrecken är väl mest för prat dvs när man ska återge en mening någon säger eller sagt?
Men som vanligt är det väl du som har mest rätt.
Du gick ju i skolan för inte så länge sedan;)
Tänk på att jag lade det på hyllan för mååååånga år sedan!

Populära inlägg