söndag 18 oktober 2009

Harry på taket inatt...

...Ja, strax efter två inatt hörde jag honom klaga och gick till ytterdörren för att släppa in honom.
Döm om min förvåning då jag hör steg på taket på verandataket där solfångarna sitter?!
Han gick där och lät väldigt ynklig.
Jag gick upp i Emils sovrum och släppte in honom fönstervägen och det var en väldigt tacksam kisse som kom in.
Hur tjyven har han tagit sig upp där?
Taket skjuter ju ut och jag har aldrig sett någon av våra katter vara där om de inte hoppat ut genom fönstret där?
För inte har han kunnat klättra uppochner?
Enda möjligheten är att han klättrat upp i en buske vid garaget och gått över där och vidare utmed hustaket någonstans och sedan ut på verandataket...så måste det vara.
Men det är en väldigt krånglig väg.
Bara han inte tar det för vana att gå dit och vilja bli insläppt den vägen på nätterna...

Inga kommentarer:

Populära inlägg