måndag 19 oktober 2009

Igår...

...fick jag ett antisjuk sms av en kompis. TACK igen.
(Kan det inte kallas antivirussms?)

Vidare fick jag ett smått förtvivlat sms av en annan vän som blivit påbackad (hon kom och gick med cykel) av en ung tjej i bil som påstod att hon var stressad och INTE HANN titta i backspegeln!? Sade förlåt och åkte iväg!
BÖÖÖÖP!(kan inte översätta det ljudet i skrift men detta får duga)
Smitning! Straffbart beteende!
Vaddå inte hinner titta i backspegeln?
Hon skulle ta mig ... inte ha sitt körkort kvar!
Som tur var så gick det bra för min vän även om hon så klart blev skärrad!
(Jag tipsade henne att alltid ha papper och penna i väskan om hon skulle råka ut för något av någon bildrulle eller om hon blir vittne till något. Bara skriv upp regnr!
Synd att de tagit bort gratistjänsten att kunna kolla upp på mobilen...)

Det är ju en skräck om man skulle råka köra på någon när man backar!
Jag är livrädd att det ska vara något barn bakom när jag gör det.
Här hemma får man ju verkligen se efter både en o två gånger.
Och snart är ju grannbarnet uppe i åldern att han kan knata runt lite själv men ändå tillräckligt liten för att "försvinna" bakom en bil.
Det räcker ju med att mina som är större står dumt så försvinner ju de ur synhåll också.
Döda vinklar är ruskigt!

Inga kommentarer:

Populära inlägg