onsdag 28 oktober 2009

Mitt och ditt!

Emils cykel blev bortrövad igår och han ringde till mig på jobbet.
- Jag var ju hos "humhum" och vi var inne och spelade tv-spel, sen var vi ute och sparkade lite boll.
Sen när jag skulle hem var cykeln borta, berättade han.

Jag ska inte säga rent ut vad jag tänkte o kände då men som för alla andra pojkar i den åldern är ju cykeln så mycket mer än en cykel!
Det är deras stolthet och bästa träningsredskap.
Hur många gånger har jag inte imponerats av han balans och teknik!?
Och nu var den borta.

De letade lite här och var. Men fick ge upp och gå hem. Han somnade efter en del om och men.
Säkerligen undrade han vem som gjort detta mot honom...
Så för en dryg halvtimme sedan kom han instudsande och väckte mig.
- Pappa har hittat cykeln!
Det visade sig att "lånaren" redan hunnit höja sadeln och ställt den vid busshållsplatsen här i Holsby.
Klanttjuv eller bara en som "lånade"!?
Hädanefter låser Emil fast sin bike i något...

Inga kommentarer:

Populära inlägg