torsdag 22 oktober 2009

Fjärilar i magen...

...inför morgondagens röntgen och trettio mil i bilen.
Vissa gånger jag åker är det hur lugnt som helst.
Just nu är det inte det.
Dels är det årstidens förrädiska väglag.
Man vet aldrig om nästa kurva är hal eller om älgjägarnas hundar springer rakt ut.
Bl.a.
Sen känns det extra pirrigt att få träffa Systeryster i Strängnäs igen.
Cirkus tio år sedan!
Och en till halvbror fyller år!
Grattis i förskott, för imorgon lär jag ju glömma bort det i villervallan av tankar om man fått med sig allt, om röntgen ger några svar, om schemat i helgen kommer att hålla?
ja, det är en del funderingar.
Lite taskigt samvete att vara så nära lilla farmor och kanske inte kommer att kunna trycka in några minuter där!
På det sättet passar INTE Eskilstuna som kurstillhåll för mig!
Alldeles för nära mina älskade, nära, kära som jag inte kan säga hej till när jag ändå är så nära!
Känns faktiskt GRYMT!
Men väldigt skönt att slippa en och en halvtimmes bilfärd extra som det tog när Kursen var på Barken dock!

2 kommentarer:

Mamma sa...

Ta det lugnt bara Linda. När du väl styr hit upp ska du se att det lägger sig. Man kan inte räcka för alla jämt. Ett problem jag själv hade när jag var "smålänning". Kursen och syster är det som gäller nu. Släpp allt övrigt. Det går flera tåg som det heter. Angående väglaget så ta det lugnt. Ser inte ut att det ska bli kallgrader. Men i en svacka kanske det ligger lite halt på vägen. Ta den tid du behöver, ingen tid att passa ju..... Kramis tösen min

*Jezzan* sa...

Ska bli så KUL att träffas!!!
Räknar timmarna!
Kör försiktigt!!!
KRAM

Populära inlägg