söndag 21 juni 2009

När ett däck med 4 kilos tryck i...

...smäller gör det det ordentligt!
Plus när fälgen blir skrot och bladfjädern pajjar med flyttat bakaxel som följd!
Japp, när jag gör nåt gör jag det rejält!
Jag pratar om A:s buss.
Och den lilla bron vid Skede hembygdsgård för ca en och en halv timme sen.
Jag hade varit å lämnat Emil hos en kompis och körde hem lycklig i det fina vädret då jag precis lagt i trean och kände, åoå, jag fick inte med mig bakänden i kurvan efter bron.
- NU klipper jag postlådorna, tänkte jag.
Smällen som blev skvallrade dock om att det inte var några lådor som rök.
Det var sista stenen som håller broräcket som det slog i.
Och tror ni inte att det var en del folk vid hembygdsgården som alla riktade sina huvuden mot mitt håll?
Ja, det kom faktiskt folk ur husen också!
Emils kompis föräldrar kom dom med som trodde jag frontalkrockat allra minst.
Det tog emot att ringa A som just håller på att laga grenröret på min bil.( det har läckt sen jag köpte den, SÅ DET är inte mitt fel)
Han fick låna grannens bil.
Han och D konstaterade att det inte BARA var däck å fälg som gått hädan.
Dessutom gick domkraften sönder och började läcka hydraulolja.
Ett par tusen till flaxade iväg framför mina ögon.

Så vid sex i kväll kommer Lottas bärgning och drar in bussen till P-Os verkstad.
En av A:s vänners.
Visst, halva Skede hörde och såg smällen så varför inte ännu fler?
Jag bjuder på det.
Men jag har inte skämts så mycket på år och dar det kan jag lova.
Jag rodnar ännnu!
A sade att han ska hänga upp den i en lina här utanför så alla kan se!
OK, jag skriver skylten som talar om vem som klantat till det;)

Vet ni att jag har en fantastisk man!
Hur många skulle inte vrålskällt!?
Inte han inte.
Han sade bara det är sånt som kan hända.
Sen tar jag gärna lite pikar från honom.
Tur han har nära till jobbet...
JAG STANNAR INNE RESTEN AV DAGEN tror jag.

1 kommentar:

Lotta sa...

Hahaha, min gubbe vrålskäller inte heller när jag ställer till det! Det vågar han inte ;)
Som när jag backade på hans bil här utanför carporten! Självklart var det hans fel att det hände han borde ha ställt in den där den skulle stå. Jag backar alltid ut på samma sätt!!

Men tur att det bara var bilen som gick trasig o inte du! Det är ju det viktigaste !!

Populära inlägg