onsdag 3 juni 2009

Men oj...

...vad dagarna rinner iväg!
Datorn har jag inte ens hunnit titta eller tänka på.
Igår var det bara ett evigt farande i bilen tycker jag.
Till stan tre gånger. Direkt efter att ungarna vart avsläppta vid skolan susade jag in till Maxi (och det var strålande solsken så färden var angenäm). Riktigt avkopplande att gå därinne så tidigt. Inget stress och ingen jäkt. Fast som vanligt glömde jag flera saker som jag tänkt inhandla.( inköpslista vad är det? o skriver jag nån glömmer jag den hemma ändå)
Väl hemma fanns tvätt att ta hand om. Lite disk. Lite vanligt plock.
Vid halvtolvsnåret var det dags att åka till Pauliström på företagsmöte.
På eftermiddagen blev det lite oväder med åska å regn.
Då kunde jag ju inte för att stå vid spisen så av ren bekvämlighet for ungarna o jag in till Ofrat och hämtade två pizzor att dela på. Mmmm så gott och fettbildande;)
Vi åt och sen slocknade jag! Det blev en låååång kvart!
18:30 rusade jag upp och drog iväg med Moa en sista gång till stan.
Hon skulle ha lite fika med sig till skolan idag.
Och jag kunde komplettera med det jag glömde på morgonens inköpsrunda.
"Förr" sade man ju att det man inte har i huvudet får man ha i fötterna, stämmer bara delvis nu för tiden. Här sitter det mest i hjulen.
Snart är friveckan slut IGEN och det blir lite fasta rutiner och rotation på tillvaron...

Inga kommentarer:

Populära inlägg