lördag 20 juni 2009

När ska det bestämma sig?

Vädret.
På ena sidan är det svart som natten på himmeln och på andra sidan sol och fluffiga vita vackra moln!
Och när det spöregnar vräker solens strålar också ner!
Det är kallt och varm samtidigt.Det räcker med ett steg ut ur skuggan så skiljer det många grader.
Nu tänkte jag ta en snabb promenad också så har jag fixat till min kondition ytterligare idag.
Vi pratade om att cykla en runda till men jag vill nog gå istället.

Igår var det ju midsommarafton.
Vi grillade gott.
Sen åkte vi till Skede hembygdsgård.
I år var det 23dje året i rad som far och Tomas spelade där.
Det var en snubbe till från början men han la av med spelandet. Vad jag vet.
Vid badplatsen bredvid hembygdsgården gick änderna och de var handtama. Eller också gör de "jädrigt mö" för en bit mat? Bulle och kexchoklad fanns det gott om bland barnen. Och det små pipande, tjattrande andungarna hoppade jämfota så högt de kunde för att vara först om godbitarna. De såg för hejjiga ut.
Det kom en snabb skur men lyckades vara uppehåll tills det var slut. När vi gick till bilen kom det några droppar igen.
Goa midsommar!



Inga kommentarer:

Populära inlägg