fredag 12 juni 2009

Skolavslutningen.

Varför tog jag inte med papper eller näsduk?
Vad ljuvliga barnens framträdanden var!
Alla är så duktiga, särskilt de i förskolan knep tag i hjärtat. Tjejerna såg ut som prinsessor allihop!
Killarna så små men kavata.
De andra klasserna har ju varit med förr.
Och jag måste säga att årets program är det bästa jag sett.
Alla klasser hade sina sånger.
Granntjejen spelade Power av love på piano, helt suveränt bra!
En spelade trumpet, The rose. Helt fantastiskt bra det med.
Beundransvärt av dom att göra det inför en fullsatt kyrka!
STOR APPLÅD!
Emil bar en bamsetårta i ettornas nummer, utan att droppa den i golvet.
Fast det hade inte gjort så mycket den var en fejk men såg inte desto mindre smarrig ut för det.
Treorna med Moa gjorde ett underbart nr och showade. Jag "tutade" (läs grät) mest hela tiden
. Och fler med mig. Allt var enormt bra!
(Och lagom lång tid fast jag såg en å annan pappa som gäspade stort;))
Och vips var allt de övat med så länge över.
NU ÄR DET SOMMARLOV!
Nästan.

1 kommentar:

Lotta sa...

Visst är det fint med skolavslutningar =)
Jag kanske hade blivit rörd när våra förskoleelever inkl. Theo var uppe o sjöng om inte han o ett par kompisar var tvugna att spexa till det. De vrålade ut sista ordet i varje mening på "Idas sommarvisa".
Jag tyckte egentligen inte alls att det var roande men till slut skrattade jag lika mycket som resten av publiken =)

Populära inlägg