fredag 9 januari 2009

Sisådär ja!

Fredagen har blitt kväll.
Äntligen.
Städat, skurat, fejat och bäddat rent i nypiskade sängar!
Eller i alla fall madrasserna, hahaha.
I alla fall?
Ska det särskrivas?
Iallafall?
I allafall?
Hur jag än skriver ser det fel ut!
Nåja. Ni vet vad jag menar.
Men någon som vet får ju gärna tala om det för mig.
Tack på förhand.
Barnen tog fram min gamla Bonnagård ikväll.
De lekte en lång stund innan deras meningar till slut gick isär.
Tänk vad kul jag hade med det när jag var liten!
Och de flesta av djuren är kvar.
Så fick inte dagisbarnen allt.
Mor var dagmamma en period när jag var liten och mycket gick åt då.
Men jag har vad jag vill ha kvar, så inte för den skull jag tar upp det.
Och ännu längre tillbaka hade jag ett dockskåp.
Tydligen satt jag i källarn på Ryttmästargatan i Kvillsfors och lekte med det.
Och vännerna GRÅSUGGORNA fick också vara med.
Jag muttrade visst på rätt bra, när de inte ville vara i det rum jag satte dom i!
Skulle tro att jag gjorde vad jag kunde för att dressera dom.
Det är jag det:)
Tänk vad djur vi haft i våran uppväxt!
( förutom gråsuggorna då)
Hamstrar, Undulater, Sebrafinkar, Marsvin, Möss, Pinnar, Kaniner,Råttor, (ormmat men ändå)
Boaormar, Get, Ankor, Spindel, ( som var en kompis gosedjur, men hon fick inte ha den hemma)
Hundar, katter, Fiskar...säkert har jag missat något.
Djur är livet!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det var inte i dockskåpet som du hade dina gråsuggor. Kommer du ihåg en ladugård där man kunde lyfta av taket? det gjorde du och satte in gråsuggorna i bås och spiltor. Så fort du vände ryggen till så var hela flocken på rymmen och du var inte glad på dom då. NU står ni stilla, hördes det från källaren och då visste mor att gråsuggorna blev inmotade i sina bås igen...... Härliga tider

Linda sa...

Jo, jag skrev precis om ladugården.Det är DEN Moa och Emil lekt med ikväll. Fast jag kallade den visst Bonnagård! Jaha, jag hade för mig det var dockskåpet. OK...

Populära inlägg