lördag 10 januari 2009

Körslaget...segdraget...

Segt program.
Orkar inte.
Fast så känner jag för de flesta program nu för tiden.
TVn överhuvudtaget.
Sova till är perfekt.
När jag sover.
Skulle jag somna till någon film så kan man ju ge sig på att den är bra.
Åsså missar jag slutet.
Eller så är den seg och jag fortsätter glo, kanske blir den bättre?
För ni tror väl inte jag glor på tråkiga program?
Då stänger jag hellre av.
Eller låter bli att knäppa på den.
Vet ni att just här i Småland STÄNGER man Tvn också?
Jag har aldrig lyckats komma på hur de gör men får igång den får de!
Småländskan är faktiskt rätt kul.
(Fast en del stör sig ju på att jag kommenterar det titt som tätt.)


Vad tycker ni?
Vackrast dialekt?
Och fulaste?
Mysigaste?
Svårbegripligast?
Roligaste?
Skriv och tala om vad ni tycker!
Ett, två, tre...NU!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Heja på Linda.
Stänger då försluter man ju, knäppa på då öppnar man ju.

Sa OL

Anonym sa...

jag tycker nog småländskan är fulast särskilt häromkring nässjö,vetlanda.värmlänska tycker jag låter mysigt.

Populära inlägg