torsdag 8 januari 2009

Det kommer från skyn...

...ett striligt, plaskande ljud når en när man öppnar dörren och snön lämnar kala luckor på gräsmattan redan.
Det var det det.
Ena dagen vargavinter och andra dagen plaskslask.
Rullgardinsväder.
Imorgon var det tänkt att vara ute på isen och i pulkabacken istället för att vara inne på gymnastiklektionen.
Moa har bara plockat iordning skridskorna och hjälm.
Ingen pulka, suckade hon.
Emil bryr sig inte om vilket bara han får gå till skolan så:)
Han längtar!
Han tittade lite surt på mig när Moa berättade att det var Pannkakor i skolan idag.
-Mamma! Varför var jag tvungen att vara hemma idag när det var så god mat?!
Jag minns faktiskt själv att en sån sak som Pannkakor eller Spagetti o köttfärsås gjorde en besviken.
Om man missade det, menar jag.
Fasan (inte fågeln;) var Biff ala Lindströmdagarna.
Jag ryser faktiskt än vid minnet av den smaken.
Och än värre var den på Withalaskolan.
Till och med kålpuddingen var att föredra.
Fisljummen!

Inga kommentarer:

Populära inlägg