måndag 5 januari 2009

En dröm när pannan stannar på natten!

NOOOOT!
Särskilt inte när det är mot 20 minus ute.
NU Ida är det riktigt kallt här!
Fjorton grader och golven drar som en ytterdörr står öppen och det är frost i fönsterna...
Katterna har vi fått tvinga ut korta stunder för de har gått och letat ställen att sätta sig på.
Inne.
Tji fick dom.
Harry blev instängd i källaren en stund ( av miss!tag) så han kanske gjorde sitt där?

Ska kolla sen.
Det måste bli lite varmare innan jag går ner där först.
Benny var ute tre minuter ca.
Jörgen vände i luften när jag puttade ut honom men dörren stängdes framför nosen på´n.
Ja FY, visst är jag grym!?
Men efter sissådär fem minuter öppnade jag igen.
Ingen katt?
Jag ropadeförsiktigt och då skramlade det till under verandan och som ett skott for han in i hallen vidare in
i köket. Och med den farten kunde han inte stanna och TJOFF for han rakt in i köksmöblemanget!
Jag skämdes för att jag skrattade åt synen och skulle ta upp honom lite.
När jag kom ett par steg från honom kunde jag höra hur han spann så den dunsen gjorde inget.
Nu ligger de tre på varsitt ställe och sover igen.
Barnen ligger i min säng och gör detsamma.
Och här sitter jag.
Kan inte lägga mig än.
Kroppen har ju legat horisontellt sen igår förmiddag.
Stelt.
Och bihålorna gör sitt för att förhindra det vidare...
Ta på er mössa om ni ska ut!
Och vantar!
Och termokläder!
Och rediga stövlar!
Halsduk.
Och KISSA INNAN!
Ses sen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Precis vad våran panna gjort inatt-stannat!!!! Brrr.... Fast nu e de lika "varmt" som ni har de i vanliga fall. (Knappt 18)O ja frrryser...Måste nog till stan o köpa redia stövlar, fryser föttera a me! KRAAAAAM till dej lilla storasyster.

Anonym sa...

Och Putte o Suss panna med!
Pannestannarnatt!

Populära inlägg